Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.11.2007 09:57 - В това време
Автор: romark Категория: Изкуство   
Прочетен: 1258 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 08.11.2007 07:50


В това време /част първа/

 

През 1945г., когато "фашизма"капитулира,  в Дюселдорф – културна столица на тогавашна Западна Германия, Бундес политическите кръгове решават да заличат от историята на Земята всяко тлеещо комустическо ядро / и с право/.

В това време те изгарят целия спомен, цялата класическа култура /странно е, че до ден днешен се водят от нея или така ми се ще да бъде/, но така или иначе хиляди томове литература и репродукции с класика са били унищожени.

По германски, веднъж – за винаги. И какво става. В академеята за изящно изкуство в Дюселдорф са назначени едни 25 годишни професори които са поставили началото на „опадачната западна култура” /според воюващите на студения фронт соц. Искуствоведи/, дадаизъм  и тем-подобни. 
В това време отвъд желязната завеса – Московската /Гасодарственая / академия за изобразително изкуство, не само че носи, упадъчната гръдска и римска култура на ръце, но и се опитва да си направи автопортрет в блясъка на окото на модела. 
И пак в това време на Монмартър - Франция, шепа пияни и /някои/ надрусани „копелета” са правели луди игри със собствения си живот, от което се е родил импресионизма, ескпресионизма и модернизма, достигнал до наши дни супер субективно, естествено.

Та какво прави в това и след това време СБХ.

Мономентално изкуство. Ранени партизани, плачещи майки, бойни сцени и  наистина, какаво друго. Колкото и да не ни е приятно да го признаем, професията, или заниманието – художник обслужа богатата класа, и работи за нейното приятно занимание и одухотворяване. В това време професията обслужва Червената буржоазия.

Но не коментирам политическите обстоятелства. Говоря за друго.

Професор – медик. Професор – физик. Прафесор – лингвист.

На професорите в худ. Академия  им се е наложило да защитят своите професорски длъжности и бидейки талантливи и резервирано приемащи изгъзено - соц. партийните дерективи хора, те създават материална, и научно обоснована теория за иначе неподлежащото на разказване изкуство. Казано с прости думи "правила за рисуване". Наистина добре е за един студент да знае какво е "композиция", "пропорция", "живописване", "триизмерност" и т. н., но трагедията идва от това, че тези критерии остават в действие дълго след като сме напуснали обятията на нашата велика НХА. За магията, излъчването и внушението на една творба съдим с аршина на онези студентски правила. Как би звучало: "очи излъчващи безгранична композиционна любов", или "пропорционална трагедия на образа", или "нов подход към традиционната техника на живописване", или "живописно композирани, страдалчески лай..", "Аааа!"...Не е важно какво рисуваш и какво казваш с картините си, важно е да си професионалист и да правиш пропорционално и композиционно живописване. Питам се, дали в историята на изкуствата, която ще четат нашите внуци ще има някой ред за сухия професионализъм в България от времето на Азис?! Дали пък не смеем да кажем нещо с платната си, защото просто няма какво да кажем и ни е страх да не се изложим?! Тогава защо правим изложби, ако не излагаме на показ душата си?! Имаме ли душа за показване?! Или просто искаме да излъжем някой да купува нашите картини и после да се обявим за съвременни, успели...

В това време се раждат онези критерии за живопис, граифика и скулптура, които и до ден днешен тормозят хора, които ако не бяха натоварени  с  академично образование биха творяли като волни птички.

Следствие:

Пет етажа демострация ня сух професионализъм.

Пет етажа слуги, с извинение към толкова готините колеги.


Ро /май 2007

Какво става с атристите в България, как те оцеляват и дори успяват и защо художническата гилдия се е разделила на мини общества воюващи по междуси - в /част втора/




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vehtimajstor - Между другото...
28.11.2007 23:33
По повод на германците - изгорили са класиката, щото те самите никога не са имали такава !
А за дадаизма, импресионизма и другите подобни.
Мислим, дето малце да го бъркаш периодот.
Иначе схващам идеята.
цитирай
2. romark - Няма период. Доста по-общо във в...
30.11.2007 12:20
Няма период. Доста по-общо във времето. Визирам поражения в голям период, не хронологично. ...и това да е проблема.
цитирай
3. vehtimajstor - Да...
01.12.2007 23:51
Знам бе, Ро!
Просто са зъяждам. Просто са изразяваш много афектирано. Поне тъй мисе струва.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: romark
Категория: Изкуство
Прочетен: 64642
Постинги: 23
Коментари: 32
Гласове: 74
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031